Analiza głosu czyli o transkrypcji zapisów audio
Analiza głosu czyli o transkrypcji zapisów audio. Praca śledczych, oprócz scen i akcji, które tak pięknie pokazywane są w produkcjach z Hollywood, to również dziesiątki godzin spędzone na odsłuchiwaniu i stenogramowaniu zapisanych rozmów. Praca żmudna, męcząca ale bardzo często niezbędna. Czy można wyręczyć się w niej technologią? Można!
Analiza głosu pozwoli na minimalizację czasu potrzebnego na przygotowanie stenogramów, dzięki czemu możesz skupić się na działaniach dochodzeniowych.
Technologia, o której mowa jest nowością w „narzędziowni” Mediarecovery. To inny niż do tej pory pomysł na zwiększenie efektywności i po prostu pomoc w codziennych obowiązkach. Phonexia, bo o niej mowa, to rozwiązanie, jakiego brakowało do tej pory i cieszymy się, że jest już dostępne w Polsce.
Stenogram nie będzie już męczył
Technologia do analizy głosu jest szczególnie przydatna w przypadku konieczności wykonania stenogramu z pozyskanego zapisu audio. Transkrypcję słowa mówionego do tekstu wykona za nas automat. Zrobi to setki razy szybciej i z komputerową dokładnością. Doceni to każdy kto choć raz stanął przed takim zadaniem.
Transkrypcję do pliku tekstowego możemy ustalić na czysty tekst lub „dialog” czyli z podziałem zdań wyrażonych przez poszczególne osoby. Dzięki temu, że dokument ma formę elektroniczną będziemy mogli przeszukiwać go poprzez słowa kluczowe. Zatem odnajdziemy interesujące nas wątki szybko i precyzyjnie. Efekty analizy da się eksportować do plików XML/JSON lub kopiować tekst w tradycyjny sposób do wszelkich aplikacji biurowych.
Cyfrowy profil osoby na podstawie dźwięku
To nie koniec możliwości. Technologia analizy głosu pozwala na stworzenie swego rodzaju profili osób, których głos został zarejestrowany. System określi przybliżony wiek, płeć, język mówiącego. Taki profil możemy zapisać w bazie i skorzystać z niego w przyszłości.
Jeśli pojawi się nowe nagranie dźwiękowe będzie można skorzystać z przygotowanych wcześniej profili, a technologia z dużą dokładnością wskaże osoby z bazy w nowym nagraniu.
Duże ilości nagrań audio
Prawdziwą potęgę analizy głosu pokazuje Phonexia w sytuacjach kiedy mamy do czynienia z naprawdę dużymi ilościami nagrań dźwiękowych. Czasami są to setki godzin. Wspomniana wcześniej możliwość przeszukiwania zasobów poprzez słowa kluczowe pozwoli błyskawicznie odnaleźć interesujące fragmenty we wszystkich zgromadzonych nagraniach. Wpisanie słowa np. „trawka” lub „bomba” precyzyjnie skieruje do odpowiedniego fragmentu.
System wskaże kto i kiedy i w jakim nagraniu użył interesującego słowa kluczowego. Nie trzeba przejmować się również jakością nagrania. Wbudowana automatyczna korekta szumów radzi sobie świetnie nawet z zapisami dźwiękowymi słabszej jakości.
Analiza głosu – dla kogo?
Technologia ta będzie przydatna zarówno w służbach odpowiedzialnych za zachowanie bezpieczeństwa i porządku publicznego, jak i w instytucjach i organizacjach rejestrujących zapisy audio z przebiegu spotkań, posiedzeń, obrad, narad i zgromadzeń.