3 działania w marketingu w związku z RODO (GDPR)

Specjaliści marketingu coraz częściej rozbudowują własne technologie IT, w odseparowaniu od dedykowanych działów IT i bezpieczeństwa.

Niesie to ze sobą poważne konsekwencje ponieważ współczesna era cyfrowa jest obarczona dużym poziomem ryzyka związanym z jednej strony ludzką pomysłowością, a z drugiej rosnącym poziomem regulacji i przepisów w zakresie ochrony danych osobowych.

Dane osobowe, zainteresowania klientów, zwyczaje zakupowe, historia wyszukiwania to w dzisiejszych czasach skarb dla marketera. I z tego właśnie powodu wynika odpowiedzialność za ochronę tych danych przed kradzieżą, wyłudzeniem i tym podobnymi przypadkami. Niebawem zmieni się to jeszcze bardziej. 25 maja 2018 roku cztery litery będą jaśnieć nad transofrmacją marketingową – RODO lub GDPR.

RODO to unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych unifikujące zasady we wszystkich państwach członkowskich. Nowe przepisy będą mieć za zadanie ochronę danych osobowych wszystkich obywateli Unii Europejskiej. Dotyczyć będą wszystkich firm na całym świecie, które przechowują lub przetwarzają dane obywateli państw UE.

Więcej na ten temat pisaliśmy tutajtutaj.

Nowe prawo to fundamentalna zmiana w sposobie, w jaki marketing ocenia zabezpieczenia danych osobowych. Ochrona danych przestała być problemem informatycznym, a staje się ryzykiem biznesowym.

3 kroki, jakie dział marketingu może podjąć by rozpocząć przygotowania do RODO

To dość trudne wyzwanie bo cześć działów marketingu nie zdaje sobie sprawy lub nie ma wiedzy czy infrastruktura IT w firmie może być zagrożona atakiem lub co gorsza już została zaatakowana. Oto 3 kroki, jakie dział marketingu może podjąć by rozpocząć przygotowania do RODO:

  1. Dokumentacja infrastruktury i kontroli zabezpieczeń.

Czyli odpowiedź na pytania: jakie są nasze polityki, procedury, ewentualne zagrożenia? Czy w swoich zasobach posiadasz dane obywateli państw UE? Czy wprowadzone zasady szyfrowania, ochrony stacji roboczych i strategie reakcji na incydent są zgodne z polityką IT w firmie?

  1. Zrozumienie sposobów zbierania danych.

Jak zbierane są dane o klientach? Czy stosowany jest opt-in? Czy udostępniony jest mechanizm śledzenia swoich danych i usunięcia na żądanie?

  1. Współpraca z CISO.

Skuteczne przygotowanie do wejścia w życie RODO nie będzie możliwe bez proaktywnej współpracy z firmowym CISO. Pozwoli to upewnić się że marketingowe aktywności są zgodne z resztą sposobów zarządzania danymi.

Liderzy marketingu w czasach transformacji muszą wcześniej niż kiedykolwiek zbliżyć się do działów IT, zgodności czy zarządzania ryzykiem.

W tym miejscu dostępny jest raport RSA z realizowanego programu analitycznego RSA CMA 2017. Zawiera sporo szczegółowych wskazówek na ten temat: https://www.rsa.com/en-us/resources/rsa-cmo-cybersecurity-survey

Źródło: Holly Rollo, CMO’s Corner: Why Marketers Should Care About Security More Than Ever

2018-02-07T14:09:40+00:002017/08/17|
  • Dane teleadresowe
  • Siedziba główna
    Media Sp. z o.o.
    ul. Piotrowicka 61,
    40-723 Katowice
  • tel.: +48 32 782 95 95
    fax: +48 32 782 95 94
    NIP: 6342341032
  • Oddział Warszawa
    Media Sp. z o.o.
    ul. Chałubińskiego 8, piętro 18,
    00-613 Warszawa
  • tel.: +48 22 719 97 00
  • -------------------------------
  • > Skontaktuj się z nami <
  • Dane teleadresowe
  • Siedziba główna
    Media Sp. z o.o.
    ul. Piotrowicka 61,
    40-723 Katowice
  • tel.: +48 32 782 95 95
    fax: +48 32 782 95 94
    NIP: 6342341032
  • Oddział Warszawa
    Media Sp. z o.o.
    ul. Chałubińskiego 8, piętro 18,
    00-613 Warszawa
  • tel.: +48 22 719 97 00
  • -------------------------------
  • > Skontaktuj się z nami <
  • Dane teleadresowe
  • Siedziba główna
    Media Sp. z o.o.
    ul. Piotrowicka 61,
    40-723 Katowice
  • tel.: +48 32 782 95 95
    fax: +48 32 782 95 94
    NIP: 6342341032
  • Oddział Warszawa
    Media Sp. z o.o.
    ul. Chałubińskiego 8, piętro 18,
    00-613 Warszawa
  • tel.: +48 22 719 97 00
  • -------------------------------
  • > Skontaktuj się z nami <
  • Dane teleadresowe
  • Siedziba główna
    Media Sp. z o.o.
    ul. Piotrowicka 61,
    40-723 Katowice
  • tel.: +48 32 782 95 95
    fax: +48 32 782 95 94
    NIP: 6342341032
  • Oddział Warszawa
    Media Sp. z o.o.
    ul. Chałubińskiego 8, piętro 18,
    00-613 Warszawa
  • tel.: +48 22 719 97 00
  • -------------------------------
  • > Skontaktuj się z nami <
  • Dane teleadresowe
  • Siedziba główna
    Media Sp. z o.o.
    ul. Piotrowicka 61,
    40-723 Katowice
  • tel.: +48 32 782 95 95
    fax: +48 32 782 95 94
    NIP: 6342341032
  • Oddział Warszawa
    Media Sp. z o.o.
    ul. Chałubińskiego 8, piętro 18,
    00-613 Warszawa
  • tel.: +48 22 719 97 00
  • -------------------------------
  • > Skontaktuj się z nami <